Rockkarusellen del 2

Har varit på DHL idag igen och det blev en lika lång dag som sist började kl 06.00 och runt 18.00 var jag hemma. När jag kom hem klev jag rakt in i duschen för att sedan bege mig till efyran där andra deltävlingen av Rockkarusellen var. Det var både bättre och sämre kvalité på framträdandena ikväll jämfört med sist.

Första bandet var 5th Avenue och de imponerade inte på mig. Det var lite blandad tempo under låtarnas gång och tjejens röst var inte direkt något att hänga i granen. De körde inga egna låtar heller och det tycker jag nästan borde vara ett krav i en sån här tävling. Jag hittar inget med dem på nätet, bara en jäkla massa andra band som också heter 5th Avenue.

Andra bandet: Reach Above, ett gäng killar runt 20 års åldern som duktiga. Trummisen var väll den som utmärkte sig mest i den gruppen för det var betydligt högre kvalité på det han gjorde än vad de andra trummisarna har presterat. De körde bara eget material som kan liknas med Takida möjligtvis, jag tänkte då iaf på dem när de spelade. De var mycket bättre live än vad det är på låtarna de lagt upp på MySpace

Sista bandet: Dj Wild, de måste ju ha valt det sämsta namn de kom på. De består av 4 st tjejer som sitter och spelar lugn musik med gitarr, bas, kongas och ett ägg som instrumentuppsättning. Namnet kopplar som inte med hur dom låter :P.
Förutom namnet så var de riktigt bra, tjejen som sjöng hade en härlig röst och "gunget" i låtarna var bra. De körde bara egen musik och deras svenska låt hade rätt kul text men hade ändå en bra poäng.  "Jag skyndar mig hem för att äta mammas mat, gud vad tråkigt att det var bara spenat" nått sånt där gick en mening i låten och jag tycker såna "billiga" rim är rätt kul :)


Dj Wild fick första rösten av mig och den andra hamnade på Reach Above. Semifinalen för Skellefteåbanden är den 20/3 på Crystal Castle så då blir det nog att fara dit och kolla om man inte har något annat för sig.


Dj Wild - Our Lost Summer



Inflikning: Det är samma tjej som spelar gitarr i Dj Wild som spelar på det första inlägget jag gjorde på denna blogg.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Är det någon som kan spela något eller sjunga och har lust att starta ett litet band så är jag på varje dag, blir jämt sugen på att stå på scenen varje gång jag ser någon live.

Förutom det jag spelar med SGE och Samba Brincadeira så är jag och Gunne och spelar lite ibland i replokaöen på Efyran men det skulle behövas minst en till person för att det ska bli mer seriöst. Vill någon haka på är det bara att höra av sig ;)


PlayTheMusicLoud

Kommentarer
Postat av: Amdy

i egenskap av dj wild's... någonting... så undrar jag vem du är =) för du verkar väldigt anonym.

2009-02-12 @ 14:47:13
URL: http://amdy.blogg.se/
Postat av: Adam E

Jag fick tips om din blogg via min bror, så jag var ju bara tvungen att klicka mig in och läsa! Du borde ju helt klart få nobelpriset i litteratur om dina åsikter om mitt trumspel haha!! / Adam, Reach Above

2009-02-17 @ 20:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0