Gick som bra med uppdateringarna..

Hmm

Julafton hos Jimmy med stor gäng av kids, bara jag och Isa som var intresserade av Kalle Anka, godisskål med 1,5 kg slut på 7 (?) min, Tess - "Du är inte min bästa kompis längre" efter jag gömt godiset, gitarrspel.





Jul hos mormor, lungt.



Juldagsfest? Nykter och chaufför. Spårat kramkalas/bråttning, en däckad på soffan.



Nyår, skulle kunna bli en lång novell men det får bli korta ord.
Torsdag: Onepice on, Bilresa, Stocken kör, Pizza Malå, kommer fram, var är nykeln till rummet?, en skallar skrivbord.. dåligt, blod, försöker lugna ner, tjafs med randoms, öl på "En trappa" och på bartendern, påhälsning hos Blomman med gäng, säng.

Fredag: Stocken väcker oss och går och lägger sig efter en natts ensam ölande, frukost, tar oss till backen, Gunne är full går hem, vi åker vidare, Ica, pizza, öl, fulla stugan med folk, plötsligt borta, vi kollar läget på området, "En trappa", 7 öl, sång på scen, biljard, kort, styr åt Blomman, "efterfest", prat om dialekter, mer öl, tjafs, koka av ilska, irriterad, cookblock, pizza, säng.

Lördag: Städning, chill fram till fyra, bada? stängt, dusch, öl, kavaj, middag med standup (Stocken), tillbaka till området, hittar fel personer, dålig stämmning, besöker Blomman, taxi 2 h bort, -25 vi går till hotellet, lång kö, säljer biljett, missar tolvslaget, tjafs, slut. Går tillbaka, alla däckade,  pizza, egen "efterfest" med musik sömn.
Tydligen ett snark som var tvunget att stoppas med en socke,

Söndag: dålig stämmning, rape:at vandrarhem, trasigt lysrör, kranar, stolar osv, utcheckning, mat på Sibylla, sen en lång reda hem som kunde bli kort. Zzz

En resa som kunde blivit väldigt bra med slutade i kaos.



Helgen som var bjöds på mat här med Josse och Johan, bio och sen landa här igen för en till film då Warg dök upp.
Sen lördagen bar iväg till Norsjö för att äta gott och se Risliamatörerna, blev glatt överaskad över hur bra dom var. Hade iofs inga förväntningar då det var första gången jag såg en revy men bra var det :)
Kvällen avslutades med lite Kinect, och soffhäng.

Börjar köra Malå/Sorsele igen, pga Rasmus juckande.
GoPro kamerorna kommer, jippi :)
Och nu sitter jag och längtar till lördag då det blir en hotellnatt på Piteå havsbad med Bodyscrubb och grejs

Imorgon siktar jag på att bygga tvbänk men vi får se hur det går, ska till Martin Burman imorgon och bryta till nacke och rygg som just nu inte är som det ska. tjo


Glömde nämna SkellefteFestivalen och Trästocks sist kommer jag på nu

Skellefteåfestivalen
satt vi hos Gunne innan och skulle ner och se vem det nu var, men missade det. Såg lite Mustach men det var inget vidare. Träffade däremot Mannelqvist, alltid sist, som hade tagit sig upp till Skellefteå. Foppelito var också med men han har ju häng här från och till.

Trästocks kommer minns jag nog inte alla jag såg just nu men Pain of Salvation var grymma och spelade på torsdagen sent. Inge bra för en arbetande man som måste upp tidigt morgonen därpå men tröttheten var värd upplevelsen.
Nu sviktar minnet igen och jag komer inte ihåg vad jag gjorde första kvällen men lördagen var jag med Johan iaf och vi blev inbjudna hos Kajsa när vi var påväg in på området.
Band som spelade var bla Kapten Röd, Ola Magnell, Sahara Hottnights, Jasmine Kara, Tove Styrke och Movits!

Musik från 2011

Om saningen ska fram (vill du ligga med mig då?)
Rebecca Black

LMFAO, The Lonely Island, Veronica Maggio, Kapten Röd och Movits! är dom band som vuxit och kommit till under året som fått rätt mycket uppmärksamhet.
Bästa skivan tror jag ändå jag ger till Veronica Maggios - Satan I gatan. Personligt, välproducerat och vakert.



Veronica Maggio - Välkommen in






Pain Of Salvation - Road Salt






Det går inte avsluta inlägget utan den här låten

LMFAO - Party Rock Anthem






PlayTheMusicLoud

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0