Sail

Man får säga vad man vill om Ikeamöbler men instruktionerna och själva monteringen av möbler och annat kunde inte ha varit så mycket lättare, annars är det med bokhyllor från Mio.
Kämpade med den i torsdags och runt två timmar tog det för mig att skruva ihop skiten, huvva.


Fredagen bar det av till Sorsele på morgonen, -38 minus var temperaturen när jag väl var framme och behöver jag säga att lastbilen hade det jobbigt. Det var disco på instrumentpanelen, "Stödaxelstyrning 3 fel", "Förhöjda avgasvärden" och bromslampa som lyste. Sidodörrarna var en utmaning att få upp och bakgaveln gick i slowmotion.
Men det var en dag med lite gods så jag överlevde utan bekymmer.

Kvällen innebar öl hos Gunne med  Daniel, Olles, mat, random efterfest. Lugn och trevlig kväll. Tjej som flinade åt mig som stod och väntade på bussen, tror hon gillade min outfit. Bävermössa <3


Lördag var det SM i Vintersimning i Skellefteälven ( temperatur -31), var sugen på att gå dit och kolla men som vanligt är det långt mellan tanke och handling. Blev att gå in lite senare och ta en kopp kaffe med Daniel och Gunne på Kitchen.
Hängde på Stadium och testade gear och kom på ett magiskt intro till Alp-filmen. Får se om det blir av, kan sluta i böter och en polisanmälan om vi har otur :P
Gick vidare till madre för middag och soffhäng framför melodifestivalen, var det tänkt iaf, slutade med att jag och Johan började på att fixa till datarummet. Nu börjar det gå att vara i rummet.

Kvällens lärdom:
Om du sitter i mitten i baksätet i en bil och personen i passarserarsätet  frågar om han kan röka, kolla om de båda du har vid sidan av dig är rökare också. Annars kan det sluta med att du sitter mitt i ett hav av rök.


Idag
har dagen tillbringats mycket framför datorn, beställde en skärm till min lilla bärbara från England, hoppas bara den är hel när den landar i min brevlåda. Gick ner till stan för ett pass på 24/7 också, så något vettigt har man utfört idag.
3,32 km är krogen>hem promenaden och tar ganska exakt 30 min om man nu promenerar i dagens takt. Man klarar just och pass 3 km sträcket om man går den vägen jag tror ska vara kortast, intressant ja.


Tung skit

Awolnation -Sail





PlayTheMusicLoud
Trackback
RSS 2.0