Över vecka har gått har det hänt nått?

Besök hos tandläkaren som slutade med att jag hade ett hål i en tand... tror bestämt att jag fick det där.
Så det blir lagning nästa vecka, kommer svida i plånboken då jag har bestämt att leva för så lite pengar som möjligt nu och en tid framåt för att spara in till de tänkta resorna för hösten. Kommer bli knapert redan som det är nu, man kan ju inte sluta leva för nuet heller, men med lite tur kanske man vinner en miljon eller så :)

Var förbi moder och gick ut med Buster på en ordentligare promenad i onsdags, var mycket längesen sist. Hade glömt hur avkopplande det är.


I fredags åkte jag ner till Sollefteå för att hälsa på herr Foppa. Startade från Skellefteå 10.15 med buss och var framme 15.30. Åkte botniabanan mellan Umeå och Övik, jäkligt najs må jag säga. Tog under en timme trots tre stopp och man åker mjukare och sitter skönare än i buss så jag hoppas verkligen dom drar upp tågrälsen hit.
Väl framme i Sollefteå så blev fredagen väldigt lugn, tanken var utgång men efter två öl och en film liggande på den uppblåsbara sängen så tog John Blund över. Vaknade halv två av ett fyllesamtal framfört av en nykter person, otroligt givande..... :P Lite nattmat och sömn igen.

Förstår Foppas passivitet när han hälsat på här, var likadan nu i helgen och det är jäkligt skönt. Vaknade iaf vid tolv nån gång på lördag och började dagen med en till film då tv:n stog ca en meter från mig. Halvdant försök av Foppa att få med mig till stan innan det stängde misslyckades och vid fyra åker vi in istället för att möta Hedström som kommit förbi för att säga tjo. Blir 3d-film, öl, mat i form av friterade nudlar och kyckling (inget att rekomendera), och bowling på uteställe, bra ställe. Positivt överraskad av Sollefteås uteliv ändå med tanke på den bild jag fått förklarad för mig :)

Söndag händer inte så mycket mer än en bussresa på drygt 6 timmar med 3 byten...
Underligt filmval av killen framför på bussen från Umeå.


Fick ett härligt sms av Toll igår:

"Var fan är du...
Du har för helvete två handleder...
Syns vi snart?
Vi vet var du bor ;)"


Känns bra med "hot" från tränare, det triggar helt klart igång en för att åka och träna :)
Premiär får bli på måndag oavsett handledens status. Har köpt och börjat äta nått naturläkemedelstjoller i hopp av att det ska bli bättre, Fortodol S. Hoppas, hoppas.


Börjat köra Burträsk nu igen, mer tid på vardagarna för aktiviteter men inga långhelger. Kan inte riktigt bestämma vad jag egentligen gillar bättre men det här var mitt val. Betydligt lättare att hålla en regelbunden livsstil nu.


När det uppdateringarna skrivs på kvällarna blir det mycket lugn musik som hamnar här, den här killen hittade jag ikväll.

Ed Sheeran - The A Team








Lyckades klippa ihop GoPro-klippen från Piteå också under veckan, tog tid vill jag lova. När jag sedan var klar med klippningen och skulle göra en videofil av den så blev det lite fel i inställningarna så vid de två första försöken blev filmen 60 och 57 GB. Lite för stor för min smak då klippet bara är 10 min långt men tillslut så :)

GoPro go Pite Havsbad, Happy Hour









PlayTheMusicLoud

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0