"Tvåan klar" "Rummet klart"

Ligger nu i tältet och väntar på att det ska bli lunch, veckan som gått har inte innehållt allt för många överraskningar. Första och andra dagen var så grymt tråkiga. Det fanns absolut inget att göra så jag sov, åt, solade, sov, såg film på telefonen, åt, tränade, stod post, sov osv. På onsdagen började vi få körning och i lördags så omgrupperade vi hit där vi är nu på ett nedlagt flygfält. Gårdagen var en av de roligare jag har haft på länge i de gröna kläderna. Vi hade fyra timmars praktisk utbildning i Strid I Bebyggelse. Ett antal övningshandgranater och en massa patroner förbrukades och idag 12,30 har jag vidareutbildning i SIB :) Under veckan har vi även fått några nya kompisar, första var bronxmasken Jocke och hans kusin Oskar. Sen hittade vi mördarsnigeln Leif och den döda musen Per som vi tog farväl till genom att elda upp han. Sista polare jag hittade var ödlan Hugo som gömde sig i en av våra containrar, en trevlig och lugn kille som fick ett nytt hem vid en solig stubbe. Resan hem kommer att ske på torsdag och enligt rykten så åker jag inte till Boden förrän på måndag, vilket skulle vara grymt skönt ifall det stämmer. Sew jo soon agein, bye ;) Är, som ni kanske vet, ett litet fan av Eminem och här är hans nyaste singel Not Afraid, http://www.youtube.com/watch?v=c8E8h_Fhb5w PlayTheMusicLoud

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0