....

Efter en hel vecka ute i fält och två veckor sedan jag uppdaterade här sist har det självklart hänt en del grejer men jag kommer vara kortfattad.

Under övningsveckan så körde jag och min grupp granater och ammo för runt 3 miljoner kronor om man ska tro på det jag hörde, det motsvarar en jäkla massa sprängkraft :P
Skäll och beröm har man fått, både för att vara den bästa transportgruppen dom har haft men även den sämsta. En morgon så kom Fenrik och sparkade mig hårt på låret och skällde ut mig, när jag låg och sov pga av förarvila. Vi har även haft en del samtal med befälen. Men som sagt så har vi även fått beröm, så pucken går fram och tillbaka :)

När vi är ute på övning så är vi i ett spelat scenario där vi ska låtsas att vi är i ett annat land där vi försöker bevara freden. Alltså har vi även motståndare och för varje övning så visar dom sig mer och gör mer saker mot oss. En "kidnappning" och en "misshandel" var två grejer som hände under veckan samt att dom var och saboterade och stal några små grejer. Rätt kul när det händer sånt där :P

Mycket och många körningar har det varit så vi har haft mycket att göra vilket också har varit kul.


Jag fick ett samtal i torsdags från en Kapten från P4 i Skövde angående min ansökan till Nordic Battlegroup han gjorde en kort intervju i telefonen och sa att ett besked, om jag kommer med eller inte, skulle komma under vecka 15 så nu är det bara vänta och se vad som händer.


På torsdag bär det av till fjällen, jag hoppas att väderleksprognoserna har fel för enligt dom verkar det inte bli allt för bra väder. Men det kommer bli skönt att komma iväg ändå :)









Bröderna Lindgren - En Flugas Väg

 

 

PlayTheMusicLoud


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0