"Löjtnant, 3238 Åström har inga problem med kylan och anhåller om att få kliva upp ur vaken"

Hur många resturanger har öppet en söndag vid 20.30, inte så många alls kan jag nämna. Men det blev tillslut Mr Greek vi käkade på. En grillad fläskfilé med tsatsiki och pomfrites blev det, 5/5 stjärnor =)

Veckan i Boden har varit dryg som fan, vi har haft kvällstjänst och vård på schemat så i fredags när jag åkte hem känndes det som jag varit borta i två veckor.
I måndags var det milen på skidor, jag stakande in på typ 55 min och 20 sec och kravet för att bli "godkänd" var 55 min blankt. Jag kan ju skylla på att vallan sög osv men i slutändan så är det jag som suger på skidor :P

Fredagen var ändå rätt chill. Vaknade som vanligt på morgonen och direkt efter uppställningen var det dags för isvak. Så en buss kom och hämtade oss på kaserngården och skjussade ut oss en bit från Boden.
Det var ju inte första gången jag var ner i en isvak men det var första gången man var tvungen att be om lov för att kliva upp ur vaken. Sen har jag alltid haft en bastu att värma mig i efter doppet, nu var man tvungen att springa sig varm. Det var dock bra väder och rätt varmt ute så det gick bra.

Till veckan och veckan där på blir det övning, på måndag åker jag iväg ett antal mil för att hämta en jäkla massa ammo till pjäserna och från tisdag till måndag så ligger vi i tält. Det är väl det jag kan säga om övningen.

Nu åker jag snart iväg, hörs på två veckor.





En låt jag hittade idag
Pain of Salvation - Yellow Raven


 

 

 

PlayTheMusicLoud


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0