En ledig vecka :D

Klockan är över tio och jag är fortfarande hemma, har jag missat bussen? Nope, jag har sportlov :)

Vad har hänt dom senaste två veckorna då?

Jo vi var ju ute i fält, eller fält och fält, vi var även den här gången typ 3 km från A9 vid några hus/byggnader. Det låter väl som om det kommer vara ungefär så våra grupperingsplatser kommer att se ut för det mesta, skönt men lite tråkigt.
Vi var ute från tisdag till måndag och de två första dagarna hade min grupp (transportgruppen) ganska mycket att göra men sen så var det bara typ nått plogjobb för en gubbe per dag. Resten av tiden tillbringades antingen frysande ute som vaktpost eller halvt sovande i Hotell Hillton (tälten).
Det jobbigaste under veckan var kylan, vi hade som kallast strax över 30 gränsen och då är det inte speciellt kul att stå post i en timme :P

Under veckan har jag även ätit väldigt god mat som tillagats av våra kockar, på onsdagen så lyxade dom till det lite extra och gjorde semlor till kvällsfikat. "Är det det här som är lumpen?" :)

Jag har också fått lite mer förståelse för min grupps uppgifter under veckan och fått lära mig att tänka lite annorlunda och annars när vi får order.
Nu är jag hemma en vecka, sen vård en vecka och sen fält igen i en vecka. Förhoppningsvis är det lite varmare då och mer att göra.


Min lediga vecka har jag just nu inte så mycket planer för, att fixa bilen är dock en prio annars blir det garanterat ombesiktning om jag åker dit med den nu, och sen fyller man ju år på söndag så då blire tårta och godheter och mest troligen alkohol på lördagen :) :P


Så en avslutande mening innan jag kryper i kojs: Solsidan, vilken underbar serie :)


Har gillat John Mayer sen jag hörde han första gången för några år sen och nu har han ju släppt en ny skiva, som man knappast har missat om man är en användare av Spotify, iaf så har ni här:

John Mayer - Half of My Heart


 

 

PlayTheMusicLoud


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0