Snabbt.........

Sorry för att det inte kommit någon uppdatering i helgen men jag orkade/hade inte tid under helgen så jag hade tänkt skriva ett inlägg på bussen påväg mot Boden. Men min bärbara dator fuckade ur så det sket sig.

Det kommer bara bli ett snabbt inlägg nu för sakens skull, har just kommit till O2 efter att ha varit och sett "Flickan som lekte med elden" bra men "Män som hatar kvinnor var bättre" väntar dock på sista filmen :)

Snabbt om veckan som gick,

Måndag: Majoren hade sagt redan veckan innan att vi skulle ha det lugnt och bo i baracker för att vi skulle vara utvilade på skjutövningarna men så blev det inte :P
Vi som har någon befälsutbildning åkte iväg till skjutbanan vi skulle tillbringa veckan på tidigare än dom andra för att, vad vi trodde, skulle få lyssna på en föreläsning men vi hamnade ute i fält i över ett dygn utan mat och sömn istället...

Under veckan så fick vi testa på att kasta handgranat, öva på gruppstrid med skarp ammunition och bla en Stridsvagnsmina och 150 kg sprängdeg sprängas i luften. Riktigt ballt :)

Nu börjar tiden rinna iväg, dom stänger O2 nu kl 22.00.

Igår hade vi "baskerceremon" så nu får vi bära basker om vi vill och resten av veckan kommer tillbringas åt sjukvårdstjänst.

En annan grej jag måste berätta är att vi lyssnade på en föreläsning idag om en kille som varit med i en trafikolycka och blivit handikappad, det var "Don´t drink and drive" konceptet och han var riktigt bra på att föreläsa.

Hans slut ord var "Spela inte hjälte, använd hjälm, kondom och bälte"

Nu föser dom ut mig härifrån, vi höres tjo


Och om det nu skulle vara någon som har vägarna förbi Boden i helgen så är det bara att komma och hälsa på, det är nämligen besökshelg till helgen och på lördag är det öppet hus.

Jag hinner inte lägga in nån låt eller nått men som alltid 

PlayTheMusicLoud

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0