Ole dole doff....

En normal söndag skulle jag kommit fram till Boden och gått och lagt mig typ nu men det här är ingen vanlig söndag. Vi har nämligen en hel veckas ledighet, grymt härligt :)
Blir skönt att vara ifrån allt folk man lever med dygnet runt en lite längre tid, och speciellt dem man inte gillar alls.

Sov i Luleå mellan fredag till lördag för att jag skulle skriva högskoleprovet, gick inte att välja Skellefteå som "provstad" när jag anmälde mig så då blev Luleå närmast.
Resultatet ska bli intressant att se, man kan ju rätta själv på studera.nu om man skrev ner alla sina svar men det gjorde jag inte. Det jag skrev ner ser hyfsat ut men några höga poäng väntar jag mig inte :P

Inte för att det spelar någon större roll om jag får bra poäng eller inte, har inte tänkt plugga vidare, men man kan ju alltid skryta lite om det går riktigt bra :P
Gjorde provet bara för att Försvarsmakten betalar avgiften :)

En fråga: Ni andra som läser det här och gjorde provet, Visst var det andra ord-provet betydligt svårare än det första?
Och naturligtvis är det det andra ord-provet som kommer att räknas....

Jag fick skjuts hem från Luleå av Linda och hennes kompisar som varit på danstävling, grattis igen till första platsen. Det var tur att dom hade en plats över i bilen för annars hade jag inte hunnit till stan i tid till spelningen på Citykompaniet.
Torsten ringde i måndags och frågade om jag var sugen på att spela lite samba på CK, det var personalfest och de ville ha lite underhållning. Det blev en kort spelning som lät sådär men vi fick då iaf upp alla från stolarna för att dansa runt inne på Kitchen. Alltid kul när folk rör på sig när man spelar och oftast är det roligare att se på om dom fått i sig en lite alkohol :P


Veckan som varit har innefattat motorutbildning = Lastbilskörning i Boden och Luleå, teoriprov och teori om hur de olika komponenterna i en lastbil fungerar (väldigt, väldigt grundligt).
Det var även uttagning till springskytte-tävlingen och fast jag var grymt otaggad, pga förkylning och förjävlig rethosta, så var jag med i uttagningen och även fast jag var helt värdelös så blev jag en av de 20 som ska tävla för Stab & Tross kompaniet. Hoppas bara man är friskare nu till nästa måndag.


Veckan kommer att tillbringas till att bla fixa ordning i min lilla men stökiga lägenhet, inviga hemmabiosystemet och försöka hinna med grejer man inte gör när man är hemma på helgerna.
På fredag blir det mest troligt utgång, var riktigt längesen jag var på Station 8. I och med att det är halloween och utklädnad nästan är ett måste så skulle man ha hitta nått kul att klä ut sig till, förslag? :)

Nu ska jag sova i min egen säng mellan söndag och måndag för försa gången på 3 månader, gonatt :)






Att klä ut sig till Lucia vore nog ganska otippat, eller varför inte ett litet luciatåg :P





Här har ni första låten från Creeds nya skiva "Full Circle"

Creed - Overcome





PlayTheMusicLoud


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0