"Lämna av"

Springfältsskytte i måndags och trots en värre förkylning än vad jag hade på uttagningen så kom jag fyra, vilket jag inte hade räknat med.

Dikeskörning. I tisdags var det mörkerkörning med lastbilarna på schemat vilket innebär att man kör med avskärmad belysning (parkeringsljus) eller helt släkt belysning. Max hastigheten är inte högre än 30 km/h och vi var och körde efter skogsbilvägar som var väldigt halkiga. Två av sex lastbilar gled i diket i sidled och själv höll jag på att ramla ett antal gånger när vi skulle hjälpa till. Kul att det inte riktigt går som befälen alltid tänkt :)
Blev varken skador på lastbilarna eller någon person så det var ju bara kul.

Förarbevis, Har nu fått militärt förarbevis för tung lastbil, jag känner mig oerhört stolt.....

Svininfluensan, årets värsta hysteri?

Bärbar dator till salu? Vet inte om jag skrivit det tidigare men min bärbara dator har fuckat ur. Ska kolla på det nästa helg när jag kommer hem men det är en gammal dator och frågan är om det är värt att laga den. Tror nämligen att det kan vara moderkortet som spökar.
Så är det någon som har en fungerande bärbar dator som ligger och skräpar och kan tänkas sälja den för inte alltför högt pris så säg till :)

Johan Falk.
Har sett GSI till Leo Gaut så det blir att kolla på de två sista nästa helg. Hittills så har National Target varit bäst. Helt klart sevärda filmer.

Veckan som kommer
. Jag ska "lära" mig köra lastbil med släp, igen, spännande.....



Klassiker:
Mark Knopfler - What It Is




PlayTheMusicLoud


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0