Rockkrausellen, Semifinal del 1

Var sista dagen på Rönskär igår, lite synd för där trivdes jag rätt bra. Ofta får man bara åka med när man är på praktik men där körde jag den mesta tiden, truck, lastbil och dumper.

Runt 19.00 for jag och Gunne upp till Musikskolan för att lyssna på delfinalen i Rockkarusellen men det var så lite folk där och gruppen som satt på scen, Dj Wild, satt bara klinkade lite på instrumenten så vi tänkte att det bara var soundcheck. Vi tänkte att vi hade tagit fel på tiden en timme, så vi for därifrån. Men det hade vi tydligen inte och det var synd att vi drog för jag hade gärna lyssnat på Dj Wild igen och det hade även varit kul och hört vad Captain Longshot, som var det andra bandet vi missade, hade att erbjuda.

Vi kom igen vid 20.00 i tid till att se The Applications som kändes snäppet bättre än förra gången dom spelade. Att dom hade bytt repertoar och presenterade andra/nya låtar var bra.

EDIT:  The Applications har tydligen gått och bytt namn till Stolen Deers läste jag nyss, nu vet ni det också.

Paus underhållningen stod ett "punkband" för. Vi gick ut och hörde musik från andra sidan av huset så vi gick dit och  fick lyssna på en låt jag antar hette "We are on drugs". Det var det ända han stod och sjöng/skrek till ljudet av ostämda gitarrer och skränade trummor. Humor på hög nivå :)

Näst på tur var Crazy Bacon som formades av sju stycken tjejer. Under de två första två låtarna så funderade jag på om det inte fanns några bättre band att skicka från Umeå men dom växte under de sista låtarna. Ge dom 1 - 2 år och dom kan kanske bli rätt intressanta.

Ännu en gång gick vi ut medan de bytte band på scenen och nu hade "punkbandet" bytt ut sin egna hit mot 70-tals pop som dom stod och dansade till. Självklart hjälpte dom till att sjunga också :P

Kvällens bästa framträdande stod Fristad helt klart för. Riktigt duktiga killar som jag lätt skulle kunna se en egen konsert med. Sångaren, Simon, hade väldigt bra och "klar" röst så den kom fram och man hörde vad han sa. Vilket dom andra banden inte lyckades med lika bra, det har ju såklart med ljudteknikern att göra också men ni förstår säkert vad jag menar. Det här är ett band jag har lagt på minnet. Deras hemsida och MySpace

Sist ut var Memento som spelade typisk hårdrock, vilket jag inte är något big fan av, och efter Fristads framtränade kändes det här väldigt lamt. Lyssnade på två låtar av dom sen gick vi.

Första rösten föll på Fristad och andra fick The Applications.


Fristad - Deja Vu



Fristad - Filthy Lungs



Gårdagens lärdom 1: Prova inte åka nerför Vitbersbacken i bara skor och med händerna i fickan, det kan sluta illa.

Gårdagens lärdom 2: Prova inte om isen på en vattenpöl håller om du inte tror det, för det gör den troligtvis inte heller.



PlayTheMusicLoud

Kommentarer
Postat av: Stolen Deer

Åker du ner till Länsfinalen och skriver?

2009-04-03 @ 14:39:08
Postat av: Anonym

synd att du missade Djwild, dom var bra!

hörde nyligen att dom blev juryns wildcard till distriktsfinalen..rätt val tycker jag!

2009-04-10 @ 04:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0