Melodifestivalen, finalen

Nu var det avgjort Malena Ernman kommer representera Sverige med låten "La Voix" och jag frågar fortfarande varför de inte sjunger på svenska eller engelska. Låten är ingen jag sitter och diggar till direkt men det verkar det finnas folk som gör.

Jag hade hellre sett Caroline af Ugglas som kom två som vinnare, diggar ändå den låten. Det finns många som inte tycker om henne men som jag skrivit tidigare, så länge man inte ser henne så går det bra :P  Skulle även vilja ha hört "Snälla, snälla" i en engelsk version, om dom nu skulle ha gjort en sån.

Man får hoppas att det går bra för Sverige i Moskva och efter att tvärt lyssnat igenom några av bidragen som vi har som motståndare så tror jag att vi har en chans.
Vitryssland ställer upp men en rocklåt, "Eyes That Never Lie" , och om man jämför den med "1000 miles" så skulle H.E.A.T smiskat upp dom lätt.


Här kommer iaf vinnaren av Medlodifestivalen 2009, Malena Ernman - La Voix





och här, Fredrik Kempe - Vincero. Ingen likhet i refrängen i låtarna, näedå... :P





PlayTheMusicLoud

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0