"Assistancekåren...."

Praktiken idag gick väll inge vidare heller, det slutade med bärgning :P

På morgonen var det problem med bilen jag egentligen skulle åka med i så vi tog ett gammhärk som i egentligen bara skulle ner till Göteborg och skrotas.

Hur som helst så satt vi på släpet vi skulle ha och gav oss iväg mot Nyléns. Lastningen där skedde utan problem så vi brummade tillbaka till magasinet men på väg dit började bromsarna låta jävel . Vi lämnade släpet och gick in för att kolla med cheefen om vi skulle byta lastbil pga missljudet i bromsarna men nejdå, det var bara att köra.

Vi gick ut till bilen igen och i och med vi inte hade något släp satte jag mig vid ratten med siktet inställt på Ersmark. Jag körde genom stan och vid varje inbromsning skrek bromsen och vid brandstationen blev det stopp. Höger framhjul var pall och jag stod mitt på e4:an, jag provade backa i förhoppning att det skulle släppa men icke. Vi kom oss iaf från E4:an genom att glida med hjulet på snön vid vägkanten. Vi ringde efter en gubbe från Hällgrens så han kom dit och skulle kolla om det gick fixa men efter ca 30 min och sa han "Mitt råd är att ringa bägaren, jag kan kanske fixa det här här men det kommer och ta tid och det kommer att jävlas" så bärgning blev det.
Efter det var det inte så mycket att göra, vi var en sväng på Wipro och hämtade nått gods och sen var det helg.


Ont i ryggen och trött som ett svin så blev det inte Staton 8 ikväll men det är lika bra det, för det brukar jämt kosta en hel del. Blir att fara och träna imorgon bitti istället, kan bli mitt på dan också :P, och kolla om ryggen går till sig annars får jag bryta till den hon Anders igen. Ska försöka dra med mig Blomman till gymmet imorgon också för han har klagat på mig nu när jag varit sjuk men han kommer väll ligga och sova när jag far....



Ett gammalt klipp som fortfarande är rätt fränt, jag undrar hur många timmar videon har tagit att klippa ihop.

Lasse Gjertsen - Amateur




PlayTheMusicLoud

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0