Dåligt...

Det var lite fel dag att skriva att jag hade idétorka då vinnarna av Rockbjörnen presenterades igår :P

Jag håller med de som många av vinnarna säger, "En Rockbjörn är extra smickrande" i och med att det är helt och hållet svenska folket som röstar och inte någon jury som i Grammis och P3-guld. Så om några år så står jag där på cirkus i Stockholm och tar emot Rockbjörnen statyetter :)

Här kommer vinnarna från gårdagen:

Årets kvinnliga artist och Årets nykomling - Amanda Jenssen

Årets manliga artist - Lars Winnerbäck

Årets svenska album ("För sent för Edelweiss") och Årets live-akt - Håkan Hellström

Årets svenska låt - Ola Svensson

Årets svenska grupp - Takida

Årets utländska artist - Duffy

Årets utländska grupp, Årets utländska låt (Viva la vida), Årets utländska album (Viva La Vida) - Coldplay

Årets lifetime achievement - ABBA

Årets Myspace-pris - Billie The Vision And The Dancers

Kungarna för kvällen blev alltså Coldplay med tre Rockbjörnar. Det är två vinnare som enligt mig skulle bytts ut, Takida och Ola. Jag förstår inte hur Takida kan ha blivit så stora, visst är "Curly Sue" små skön men har dom någon låt faktiskt är bra? Idol Olas - "Feelgood" talar väll för sig själv tycker jag.

Jag gillar inte heller Håkan Hellström något vidare men det går inte att förneka att han är stor så han förtjänar ändå prisen tycker jag.

Dagens låt blir en som jag haft på hjärnan i 3 dagar nu, John ME - Love Is My Drug. En rätt enformig låt men jag gillar den :)

Från P3-guld galan, John ME feat. Amanda Jenssen - Love Is My Drug



PlayTheMusicLoud

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0