Jam från hotellet i Pardubice, Tjeckien

Har blivit mycket text om vad jag gjort nu två dagar i rad därför tänkte jag försöka skippa så gott jag kan idag.

Tänkte bjuda på två filmer från hotellet i Tjeckien när jag var där med SGE och spelade, ljud och bildkvalitén är inte den bästa men det får ni ta. Den första videon innehåller rätt mycket inprovisation och jag kallar den för SGEs Jam. Andra videon är en cover på Led Zeppelins "Stairway to heaven" med Erik och lite Björn på sång, tyvär blev minneskortet fullt just i slutet så avslutet av låten kom inte med. Allt låter väll inte så jätte bra direkt men det finns någon ljus stund :P

Artisten och låten idag blir Led Zeppelin - Stairway to heaven, en sång som är ganska diskuterad om vad den egentligen betyder. Vissa menar att låten inte betyder någonting utan bara är ihopsatt med ord som låter bra tillsammans. Andra tror att det är sådant djup i texten att den inte ens går att tolka. En teori som Plant själv har stött lite gran är att det handlar om hopp och optimism och dels en kvinna som fick allt hon ville ha utan att ge någonting tillbaka. Det finns även teorier som hävdar att kvinnan i sången är alfen Lady Galadriel från Tolkens värld och att det handlar om en kvinna som tar heroin och tror sig komma till himelen eller att drogerna tar livet av henne.
Själv tror jag att den antingen är en låt utan betydelse eller att den handrar om en bortskämt och självisk kvinna som får allt hon vill. Om man spelar vissa stycken av låten baklänges kan man med lite fantasi tolka orden till sadistiska budskap men det är något som Plant hävdar inte är avsiktligt.

Vad låten nu handlar om skiter jag faktiskt i det är en härlig låt med ord som låter bra ihop med varandra och det är fler än jag som tycker det då den har röstats fram som den bästa låten genom tiderna ett antal gånger.


Först ut SGE - SGEs Jam



SGE - Stairway to heaven




Led Zeppelin - Stairway to heaven




Det var första gången jag laddade upp en video på youtube och satan vilken tid det tog, jag skrev klart det här inlägget runt 22.00 och väntade drygt 30 min till innan första videon var klar. Medans den andra laddade gick jag förbi Blomman med Buster och när jag kom hem hade det blivit något fel med uppladdningen så jag blev tvungen att göra om det. Klockan är nu 02.30 och nu går jag och lägger mej, den andra videon har laddat upp ca 15% så jag orkar inte vänta på den. Laddar upp den imorgon istället, Godnatt


PlayTheMusicLoud

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0