If I could be a superhero

Har suttit och kollat ikapp lite Heroes ikväll, egentligen är det en rätt så dålig serie men på något sätt känns det som jag måste se tredje säsongen i och med att jag sett de andra två.

Det skulle vara kul om man hade någon superkraft, ibland i alla fall. När man var mindre och lekte superhjälte var jag ofta den starka hjälten men jag vet inte om man har så stor nytta av den kraften egentligen. En kraft som däremot skulle vara ruskigt kul att ha är möjligheten att kunna flyga, om jag skulle få välja en kraft bara sådär utan att tänka på någon annan än mig själv skulle jag lätt välja det. En annan talang skulle kanske skulle vara kul att ha är att kunna bli osynlig eller påverka personers medvetande men att påverka människors medvetande känns lite för ansvarsfullt. Så flyg-kraften blir mitt val :)
Man kan ju såklart vara en hjälte utan superkrafter också men då kommer man in på stt seriösare ämne och det tänkte jag inte gå in på idag.

En annan serie som tyvärr har uppehåll nu är Dexter, om ni inte har sett något ur den så gör det. Enligt mig är det nog den bästa serien som går, om man räknar bort Scrubs :P Det är svårt att ge en rättvis bild om vad Dexter handlar med lite text men i grund och botten är Dexter Morgan en omtyckt kille som jobbar som kriminaltekninker åt Miami Metro Police. Samtidigt är han en seriemördare men de enda personer han har ihjäl är de som mördat andra personer. Det är som sagt svår att beskriva allt som händer pga det är så mycket mer som händer runt om hans mord, när jag själv hörde vad den handlade om tycke jag  att den verkade suga men så såg jag de två första avsnitten och blev fast. Om ni inte har sett serien så gör det, ni kommer inte att ångra er :)

Här har ni den bästa trailern jag hittade, efter 5 min sökade.
Dexter



Första låten för dagen blir en roligare, "Superhero" med Stephen Lynch




Och den andra är lite mer seriös, "Working Class Hero". Det finns en hel del covers på den men orginalet skrevs och framfördes av John Lennon men idag presenterar jag för första gången en kvinnlig artist.

Lyssna och njut, Tina Dico - Working Class Hero




PlayTheMusicLoud

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0