Schlageryra

Hade inga större planer på att fara och se genrepet på melodifestivalen ikväll men så ringer Gunne runt sex och undrar om jag har lust att följa.. Sure säger jag och en timme senare är jag uppe på isladan.

Tycke låtarna totalt var bättre än förra helgens. Mina favoriter blev Cookies`N`Beans och H.E.A.T, inte helt klassiska melodifestivallåtar men det är sånt som behövs om vi ska ha någon chans att vinna i Ryssland.

Markoolios show var ganska kul. Han driver med förra årets vinnare av Eurovisions Song Contests och istället för att ha ett proffs på konståkningsskridskor har han istället sin tjocka kompis Orminge som åker runt och snurrar lite gran ochtill slut fattar eld. Han har också en violinist på scen men han gjorde inget speciellt, iaf inte vad jag såg. Låten tror jag inte på men skådespelet på scen var bra :)

Amy Dimond är en pygme, hon såg jätte kort ut på scenen men hon växer väll till sig. Dock kanske inte till imorgon. Hennes låt var helt ok men jag lyssnar nog hellre på Bon Jovis låt med samma namn.

Den ända jag tyckte var dålig var Lasse Lindh men jag gillar inte hans röst överhuvudtaget.

Resten av kvällen tillbringades bla i tältet på stan med underhållning av Ständut Blakk, ett av Sveriges bästa coverband?
Såg dom två kvällar under Matfesten i sommar också och de var bra även då, Krutov släng er i väggen :P

Pär Hedman, han som spelar fiol i bandet har givit fiolen ett vettigt syfte. Hatar fioler i vanliga fall, frekvensen och tonerna de ger gillas inte av mina öron men när han spelar lyssnar jag gärna på en låt till, deras låtval kanske påverkar en viss del också :P


Ständut Blakk - Run, run away





PlayTheMusicLoud

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0