Grammy Awards 2009

Första gången jag var ute idag sen i fredags och "Oboy, vilket vackert väder" tänkte jag. En dryg halvmeter snö överallt, sol och bara -6-7 grader, underbart.
Det ända som suger är att jag är i stort sätt sängliggande, pga min förkylning och feber :/


Grammy Awards gick av stapeln i natt, runt tre tror jag det var, hade funderat lite smått på att se det i och med att jag skulle vara hemma idag men jag kom fram till att sömn kändes mer värt.
Det delades ut priser i 110 kategorier men alla dom har jag inte tänkt skriva ut. Jag presenterar istället de som jag själv tycker är bra och faktiskt har hört talas om:

Best New Artist, Best Female Pop Vocal Performance - Adele

Best Rock Performance By A Duo Or Group With Vocals - Kings Of Leon

Best Solo Rock Vocal Performance, Best Male Pop Vocal Performance - John Mayer

Best Pop Instrumental Performance - Eagles Best Metal Performance, Best Recording Package (Death Magnetic) - Metallica

Best Compilation Soundtrack Album For Motion Picture, Television Or Other Visual Media - Juno

Best Short Form Music Video (Pork And Beans) - Weezer

Song Of The Year, Best Pop Performance By A Duo Or Group With Vocals, Best Rock Album - Coldplay


John Mayers - Continuum är en skiva som jag tycker ni ska lyssna igenom på något sätt om ni inte gjort det. Använd antingen Spotify, Köp eller (host*)via det illegala sättet(host*)



Dagens låt kommer från soundtracket i filmen Juno, en film jag rekomenderar.

Tycker "Barry Louis Polisar's - All I Want Is You" är en rätt trevlig trudelutt :)





PlayTheMusicLoud

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0