Jolene, Jolene, Byt namn

Schlagerkonserten på skolan ikväll var nog en av som bästa jag sett med musikarna på länge. Tiden och energin dom hade lagt ner för att fixa allt kändes som mer än vanligt. Att de också hade en gästgrupp gjorde inte saken sämre.
Att en "hemlig artist/grupp" som skulle medverka i melodifestivalen skulle komma och spela visste jag och jag hade mina funderingar om det skulle vara Amy Diamond, varför vet jag inte riktigt men det skulle väll vara mest "naturligt" att se i en gymnasiekonsert med tanke på hennes ålder.

Att det istället blev Cookies´N´Beans som kom gjorde däremot ingenting, riktigt jäkla bra var dom. Kan inte minnas att jag hört dom förr men jag tyckte jag kände igen en av dom och med lite sökande så kom jag på vem det var. Frida Öhrn heter hon och är också sångare i gruppen Oh Laura som har spelat in "Release Me", en låt ni inte kan ha missat.

Cookies´N´Beans beståt alltså av Charlotte Centervall, Linda Ström och Frida Öhrn. De spelar Country / Bluegrass musik och har hållit på sedan 2003. Fösta spelningen var i en sunkig källarkrog med mestadels vänner och familj och som publik, därefter har det fortsatt. De har över 200 spelningar i bagaget och ikväll blev det en till. På den här sidan så står det "Kakorna levererar även taktfast, rå, svettig country som du inte kan stå still till." och det håller jag med om det var en jäkla energi och ös i två av låtarna de spelade ikväll.

En låt som alla country-tjej-artister måste sjunga verkar vara Dolly Partons - Jolene, en rätt uttjatad låt men som folk ändå fortsätter att sjunga. De gjorde även den bra men det hade inte gjort mig om de hade kört någon annan låt. Ironiskt nog så hittade jag bara en videon med dem som har bra kvalité i både bild och ljud och i den sjunger dom självklart Jolene men om ni vill lyssna på  andra låtar med dem så kan ni kolla in deras MySpace Efter att ha lyssnat på dem här hemma så är de klart mycket bättre live, jag hoppas de kommer och har en egen konsert här uppe snart för då kommer jag :)


Cookies n Beans - Jolene




För er som undrar är jag inte frisk än, igår orkade jag knappt rör mig och det var därför det inte ble något inlägg men idag kändes det bättre så jag tvingade mig till Anderstorpsskolan för att se och lyssna på konserten :)


PlayTheMusicLoud

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0