"Jag såg att du höll på att bli nerbrottad av tuben Karlsson." "Va, vem är tuben?"

Vad står på programet idag?

Jo vi börjar med dykningen som sammanfattas underligt, klurit och kul.
För en amatör som inte ens har simmat med simfötter och cyklop tidigare så var det svårt i början att ha kontroll under vattnet. Vi gjorde ju en hel del övningar för att lära oss hur man ska uppföra sig i vattnet för att det ska gå så smidigt som möjligt och vad man ska göra om nått går lite fel.

Jag tyckte det var svår när vi bara hade badbyxor och dykarutrustningen på oss från början och när vi hoppade i torrdräkten så blev det ju inte lättare :P
Jag flöt runt helt utan kontroll, krockade in i folk, var kors och tvärs, upp och ner och nästan bak och främ från början tills dykinstruktören kom och hjälpte till :P
Men träning ger färdighet och i slutet så styrde man om man skulle sjunka eller flyta med bara hur man andades, very najs :)

Vi bodde ju på Jägarbatalon i Arvidsjaur och jag kan ju bara meddela dom har betydligt trevligare boende än vi i Boden. Men och andra sidan sover dom ju ute för det mesta så dom hinner inte med allt dom har att erbjuda.


En grej som suger hårt är att mina öron är fuckt up så jag vet inte om jag kan fortsätta dykningen :/
Det är ju viktigt som fan att kunna tryckutjämna öronen när man dyker långt ner och jag vet inte vad felet är men jag klarar inte av det fullt ut så jag hade känningar/"ont" i öronen efter dykpassen vilket inte bådar gott. Har tänkt åka till nån läkare i veckan och kolla upp vad felet är och om det går att åtgärda eller om jag helt enkelt inte kan fortsätta med dykningen.



I tisdags fick jag lite Svininfluensa insprutat i armen, med ont i armen som enda biverkning. Själva sticket var ju pinsamt :P


Nu har första på plutonen fått en frisedel = (slutat/ aldrig mer komma tillbaka) Han, TvåMeterDumheter, fick så pass stora problem med sin tinnitus efter skjutning att han inte kunde sova på nätterna, tråkigt.

En kille var ju och informerade om Sveriges Specialstyrkor i veckan men det var rätt ointressant att lyssna på i och med att i stort all dom håller på med är hemligt så han sa inte så jätte mycket och fick knappt svara på någon av de frågor som ställdes.
100% motivation och bra fysisk är några av kraven sen sa han att om man planerade att skaffa en familj så rekommenderade han inte en att söka dit.
Att inte kunna berätta för nån om vad man gör på dagarna och inte kunna ha en familj, inget för mig. Men det skulle nog vara en jäkla upplevelse att vara med där :)

Nu till veckan så har de flesta i plutonen fältvecka med gruppstrid i fokus men själv ska man sitta och köra hjullastare. Skönt om det blir skitväder men betydligt tråkigare än att vara ute och skjuta. Saknar det...


Nu ska jag packa ner det sista och sen bär det av igen. Har helgtjänst till helgen så jag kommer hem den 17, Hasa la vista :)






Madness - We are london

 

PlayTheMusicLoud


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0