Historien om en Julafton i Boden

Julaftonsmorgon började med tonerna från Daron Malakian gitarr och Serj Tankian sång. Klockan var 10.00 och det var dags att gå och äta frunch. Med lätta steg klev jag upp och tog på mig en tröja och tomteluva för att väcka upp de andra med min fina sång och dans. Det gick bra och vi var alla glada och nöjda när vi klädde på oss och gick till matsalen. Väl där doftade det risgrynsgröt och pepparkakor så vi tog för oss och åt som bara lumpare kan.

När vi kom tillbaka till kansern hade klockan börjat närma sig 12.00 så vi gjorde insittning i dagrummet med pirr i magen av vad som väntas skulle. 12.05 knackade det på dörren och in kom Major "Tomte" med en svart sopsäck hängande längst ryggen. Han läste ett något modifierat julevangelium som handlade om oss och delade ut en julklapp och en keps till oss var. Därefter var det fika med glögg, lussebullar och pepparkakor och vid 13.30 var "Tomten" tvungen att bege sig vidare så vi tackade för paketet och önskade en fortsatt trevlig jul.

Med en och en halv timme kvar till Kalle Anka kom vi på idén att bygga en snögrotta ute i snöhögen på kaserngården. Sagt och gjort, och med spaden i högsta hugg begav vi oss ut i snön.
Med barnasinnet pulserande i våra kroppar och ett mål att bygga en jätte stor snökoja glömde vi bort tiden och kom lite sent till matsalen där Kalle Anka i Jungeln just hade börjat.

Men ingen tår fälld för det, julmaten vi fick dämpade sorgen av att ha missat "I Tomtens Verkstad". På borden låg allt man önskar av ett julbord plus lite till och det smakade överaskande bra. Med magen full av mat och julstämning återvände vi till kasern för att vila. Därefter väntade bastu och senare på kvällen tv med bla julkonserten "O, helga natt" fastbokad.


Kort sagt en Julafton med de ingredienser som en julafton ska innehålla men firad med helt andra personer än normalt. En jul man kommer att minnas. Hoppas ni också haft en trevlig julafton och varit tillräckligt snälla för att få fina julklappar.

Nu ska jag lägga mig och se Dexter tills jag somnar, Godnatt :)

Ps. Internet mitt funkar nu :D
Ps2: Såg att jag har haft bloggen över ett år nu, grattis på den :P





Benjamin Syrsa - When You Wish Upon a Star




PlayTheMusicLoud

Kommentarer
Postat av: G-g-g-gunne!!

EMIL TAGGA FEST FÖRFAN _::D:D:D ANNANDAGEN HERE I FUCKING COME STASTION 988888 :D:D:D:D:D AWESDOME

2009-12-26 @ 18:05:15
Postat av: Tomten

Haha, din fucker... :P

2009-12-28 @ 00:23:22
URL: http://hurstorkandenbli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0