Borta bra och hemma slappt...

Nu har man tillbringat sina första två veckor i det militära och hitils har det varit riktigt kul.
Eller att kliva upp 05.45 varje morgon för att bädda sängen, städa logementet osv för att till kl 07.30 vara klar med allt och ha käkat frukost har varit jobbig nu i slutet, det tar på.. :P
Första kvällen gick man och la sig riktigt tidigt, tror inte klockan var mer än 22.00, i och med att ingen hade hunnit börja bekanta sig med varandra. Där emot var det bara första kvällen resten av kvällarna har vi antingen haft fullt upp med grejer, bland annat sytt....;/, eller suttit och spelat kort fram till 00.00 på kvällarna,

Egentligen så tycker jag inte att det är så jobbiga grejer vi gör, trodde det skulle vara mycket hårdare, men man är ändå slut på kvällarna i och med att man håller igång hela dagarna.

En rolig grej, tycker jag iaf :), var att jag är en av dom som är bäst fyskiskt :) Vi gjorde ett styrke- och bibtest och på styrketestet fick jag 439 poäng och målet kravet är att man ska ha över 175 poäng när man muckar, det kanske inte säger så mycket egentligen men det var inte allt för många som fick över 400 poäng. Sen var det bibtestet och där sprang jag till nivå 12.2 sen gav jag upp. Vi var uppdelade i två grupper som sprang pga att alla inte rymdes och jag var sist kvar i min grupp, det är ju riktigt tråkigt att springa bib och när man inte har någon att "tävla" mot så blir det ännu tråkigare.
Iaf så var det dags för den andra gruppen och han som sprang längst i den gruppen nådde nivå 12.6, så det sög för jag hade nog haft orken att springa mot han. Men jag blev nöjd av på mig själv ändå, med tanke på att jag stort sätt bara vilat mig i form det senaste halvåret :P
Jag kom iaf i den högsta fysgruppen med 7 st andra, vi är runt 65 pers totalt :)

Vi har fått böra pilla lite på vapnet också, AK-5C, även om vi inte fått skjuta än så tycker jag att det har varit rätt kul. Vi har fått lära oss att plocka isär och sätta ihop den och sen har vi övar mycket på olika skjutställningar och hur man hanskas med vapnet.

Som sagt så tycker jag inte att vi har haft det så fysisktansträngade än, det som har varit jobbigast var vandringen till skjutbanan. Det var varmt ute då och vi hade på oss, förutom uniformen och t-shirt, kroppsskydd och stridsväst + vapnet och med det så gick vi totalt 7-8 km.


Nu till veckan skulle få testa på att skuta med AK-5:an, det kommer bli kul, och nästa vecka ska vi tillbringa ute i skogen, också kul tror jag :)


Imorgon kväll bär det av till Boden igen, det värsta med allt som har med lumpen att göra är bussresan. Jag hatar verkligen att åka buss, det går inte att sitta bekvämt på något sätt och sen tar jämt resan typ dubbelt så lång tid som det skulle ha gjort med bil. Jag hatar buss.....



Ikväll har jag varit och spelat samba på ett bröllop, samba på ett brölopp?, jopp :)
Var Torstens, ledaren för sambabatterian (gruppen), dotter som gifte sig. Märker att man inte håller i en klubba så ofta, vi spelade kanske 15 min och på den lilla stunden så hande jag lyckats få en blåsa på fingret, Fuck.....


Jag får tacka för mig för den här gången. Det kommer nog bara bli uppdatering här en gång i veckan nu, när jag är hemma i Ske-å. Det finns datorer och låna där vi käkar kvällsfika men som kommer jag mest troligt inte att använda speciellt mycket.

Gokväll på er :)

Sjuk men kul :D
Dear Sister

I och med att det verkar funka riktigt dåligt att lägga upp en video från Ebaumsworld här så får ni länken här...


Gillar låten i klippen :)

Imogen Heap - Hide and Seek





PlayTheMusicLoud


Kommentarer
Postat av: Marcus Lundberg

AK-5C!? Får ni alla en sådan? Om jag minns rätt så är ju det lyx som endast våra befäl fick ha. Laser, nightvision och genomskinliga magasin.

Fick dock låna ett sådant då min vanliga AK-5:a havererade. Vilket den gjorde nästan förjämnan.



Amen det låter bra att du har bäst fysik av alla, guld värt.



Lycka till med skjutningen!



Hälsningar

Marcus

2009-08-11 @ 21:36:02
Postat av: Emil

Haha, jodå det är första året som alla får en AK-5C så vi har ju vapen direkt från fabriken :)

Vi har ingen laser och nightvision men däremot så har vi rödpunktssikte vilket är rätt najs.



Tackar :)

2009-08-15 @ 16:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0