*--*

Nu har det inte blivit en uppdatering på länge men här har ni ett lite längre inlägg då.

I onsdags så skrev ägaren av torrenttrackern jag använder mest att de kommer att stänga ner trackerdelen på sidan.
Senare under dagen skrev ett antal till trackers att de kommer att stänga ner tills The Piratebay rättegången är klar eller tills de kommit på någon lösning för att komma runt lagen.

Allt detta pga ett mail Antipiratbyrån skickade ut till de olika ägarna av sidorna där det stod att om de inte tog bort alla .torrent-filer så skulle det tas till "rättsliga åtgärder".

Alla utländska trackers rullar ju fortfarande men det är inte samma sak.

/Cry är allt jag har och säga.


Helgen har tillbringats i Lycksele med jobb på Danica Foods. Ett riktigt skit jobb, det hade börjat mögla under det gamla golvet och när man "bilade" bort det så skvittrade det mögel åt alla håll och lukten var inte direkt jordgubbe.

Jag åkte direkt till Lycksele efter skolan på fredagen och igår kväll/ natt var vi klara efter en lång dag, 07.30 -02.00.
Skönt att få sova ut på morgonen idag tänkte jag men när jag stod och torkade håret efter jag duchat så sved det till i höger öga, jag hade fått nått skit in i ögat. Jag stod och försökte pilla ut det i säkert 30 min men det blev bara värre så jag klädde på mig igen och åkte iväg till akuten. Där var det lungt och jag behövde inte vänta länge på att läkaren skulle komma. Men inte kunde jag har sånt flyt att allting skulle gå snabbt och enkelt.

Väl inne i undersökningssalen så började hon ställa in undersökningsvektyget/maskinen och jag ljuger inte om jag säger att det tog 7 min för henne att få till den. När hon väl lyckas med det så skulle hon försöka få upp mitt ögonbryn så hon kunde kolla under det. Hon började dra i i mina ögonfransar och inte fan gick det bra heller hon ryckte bort hälften av mina ögonfransar på höger öga innan hon tillslut lyckades få ögonlocket som hon ville. Efter en snabb koll så sa hon "Tyvär men jag ser faktiskt ingenting men du ska få en salva som du ska he i ögat och om det inte är bra imorgon så får du gå in på akutmottagningen i Skellefteå ". Så med hälften så många ögonfransar och fortfarande nått skit i ögat åkte jag tillbaka till hotellet. Klockan var nu runt 04.00 men jag somnade, trots ont i ögat, riktigt fort.

I morse var det såklart inte bättre i ögat men jag kom på att om jag sneglade åt höger så gjorde det inte ont. Jag käkade frukost runt 10,00 och efter det bar det av hem, sneglandes åt höger. Var inte helt bekvämt att köra bil så.
När jag kom fram till Skellefteå så svängde jag in på akuten och efter en timmes väntan så fick jag träffa en läkare som det tog ca 30 sec för att ta bort skräpet i ögat, utan att orsaka mer skada på mina ögonfransar.

Det är då man börjar fundera om vissa personer har rätt jobb, tänk om läkaren i Lycksele hade varit lika duktig som hon jag träffade här i stan, vad det skulle ha sparat både ögonfransar och en mindre smärta i öga för mig.

Jag ska även nu kleta in salvan jag fick av läkaren i Lycksele i ögat pga att minska infektionsrisken och den där salvan/kletet gör så att man blir halvblind på ögat i typ 20 min efter man hett det i ögat.

Men trots eländet får glädja sig åt att pengarna har rullat in under helgen, jag gillar att jobba helg i och med att det är 100 % ob hela dygnet. :)


Det var kortfattat vad som hänt de senaste dagarna och sen måste jag rekommendera Hotell Lappland, har bott där två gånger nu och det är ett riktigt fint hotell. Bastu på rummet har jag haft båda gångerna och så de har även en "Spa" avdelning som är fin.
Lycksele är väl inte det första stället man tänker på om man ska någonstans men bo på Hotell Lappland om ni ska dit :)



Nu väntar sängen. Gonatt


Här har ni en låt som jag blev rekommenderad om ikväll

Five Finger Death Punch - Never Enough





PlayTheMusicLoud

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0