"Solen schiner idao"

Då var man hemma igen, men bara på mellanlandning.

Påskhelgen var bara trevlig och innehöll bla slalom/snowboardåkning, isvaks bad, god mat, snökojs-bygge, bra väder osv :)
Jag hade lånat Gunnes blades så det blev andra gången jag testade det och har kommit fram till att det är enkelt att åka slalom/blades jämfört med snowboard. Snowboarden kommer jag inte ställa åt sidan men jag funderar på att skaffa mig ett par blades också, jag vet att det var populärt för typ 4 år sedan men jag är lite efter :P

Här kommer har ni ett fåtal av bilderna som togs i helgen, kolla in Lindas eller syrrans blogg för fler foton.









Bara för att klargöra är det min moster som äger stugan jag tillbringat helgen i men för mig är det  "Stugan"





Imorgon åker jag ner till Ö-vik för att jobba till på torsdag och då bär det av till Lycksele för jobb där till lördag. Jag hoppas alltså på att det kommer bli skitväder i veckan så jag inte behöver tänka på hur skönt jag kunde ha det genom att ligga och ta det lugnt i solen istället för att jobba häcken av mig. Men det känns såklart skönt att få in lite pengar i kassan.
Uppdateringen under veckan kommer alltså inte bli den bästa men jag ska fixa så jag får internet på hotellrummet nån kväll iaf. Lyssna och lägg gärna till fler låtar i min spellista på Spotify till dess :)



Gjorde två IQ-test idag med rätt bra resultat. I testet hos Illustrerad Vetenskap fick jag totalresultat 115. På Mensas provtest hamnade mitt IQ på 119, alltså en lång bit ifrån att platsa där då det krävs en IQ på 131 eller mer. Normalsnittet ligger på IQ 100 av Sveriges befolkning. Det testet på Illustrerad Vetenskap liknar inskrivningsprovet, "IQ-testet", man gör på mönstringen en hel del fast betydligt kortare såklart och om ni bara orkar göra ett av testen så gör Illustrerad Vetenskaps.
Blev imponerad på broder som fick IQ 100 på Mensas test, alltså genomsnittet på en vuxen, över 18 årig, Svensk och han fyller 11 i år.

Tycker såna där test är rätt kul man får tänka till en hel del. Skulle vilja göra Mensas "riktiga" test och kolla hur det skulle gå där men i och med att testet kostar 300 kr så avstår jag.


Nu ska jag packa ihop det sista jag ska ha med mig och sen ska jag sova, gonatt och fortsatt trevligt påsklov ;)


Känner mig snäll så ni får två låtar idag

Reklammusik ftw :)
En massa artister - Open Happiness




The Offspring - Staring at the Sun





PlayTheMusicLoud


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0