Old MacDonal had a farm

Läste den här artikeln i Metro idag som handlar om att volontärjobba på ekologiska gårdar och jag blev typ sugen på att testa på det i sommar. Man får som sagt ingen ersättning men mat och boende står dem man jobbar hos för och jag tror det skulle vara en kul upplevelse att testa på det livet i en vecka eller två.

Enligt metro är det folk från hela välden som kommer åker till Sverige för att testa på det här så man kan nog lära känna en del folk från andra länder också.

Jag funderar faktiskt seriöst på att kolla om att åka ner till södra Sverige och jobba på någon gård i typ en vecka. Sen när man ska upp till Skellefteå igen så stannar man lite här och där i olika städer så då får man en liten bilsemester också :)

Känns dock som det blir roligare om man är några stycken som åker iväg så jag ska höra om någon av "gubbarna" är sugna på att följa :)

Här är huvudsidan för volontärarbetet, wwoof.se




Old MacDonal had a farm



Svenska versionen med Mora Träsk, gick inte att lägga upp den



PlayTheMusicLoud


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0