Gokväll

Nu sitter jag här i Ö-vik på hotell "Strand City" med segt trådlöst internet. Jag ljög visst för er tidigare, det var inte i Ö-vik jag skulle jobba utan i Mellansel som ligger typ 3-4 mil utanför. Vi har bott i ett "Gästgiveri" i Bredbyn, ännu en bit längre, men igår blev gubbarna partysugna och som yngst blir man självkart fyllechaffis så då bar det av in i Ö-vik på Olles.
Där stannade vi tills det stängde och med tanke på hur dom såg ut i morse vid 7 så känns det lika bra att man var chaufför, jag förstår inte hur som orkar :P
Det blev inget mer jobb i Lycksele imorgon pga någon maskin som var trasig så det blir att fara dit nästa helg men det känns ganska skönt att vila ut innan skolan börjar om.

För er som inte vet så jobbar jag lite extra åt Acrylicon då och då och dom lägger industrigolv. Inte korkmatta eller liknande alltså utan här blandas plast, sand och härdare till en trögflytande smörja som man häller ut på golvet för att sedan "stålas" ut. Jag är hantlangare vilket innebär att det är jag som blandar "golvet" vi lägger och häller ut det åt dem som sitter och stryker ut det. Oftast är det mycket underarbete innan själva golvläningen kan börjas så en del slip, rondell, fräs, flex osv har man kört.
Det som är skönt med det här är att man jobbar mycket när man är iväg, ofta 12 timmar om dagen, plus bra lön så på en dag har man gjort sig ganska mycket pengar. Sen är det kul att det inte är på ett och samma ställe utan i olika städer
som längst har jag varit i Arvika på Volvo, där var jag i tre veckor i sträck i somras. Arbetskamraterna är såklart riktigt sköna människor annars skulle man inte orka nästan dygnet runt med dom när man är och jobbar.


Nu ska jag ta och sträcka ut mig i dubbelsängen och snarka gott

Jag har legat och lyssna på Eagles ikväll så här får ni huvudlåten på deras senaste skiva som har samma namn

Eagles - Long Road Out Of Eden



PS. Sången startar runt 1.30 in i låten



PlayTheMusicLoud

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0