Meningen med denna blogg?

Det är en bra fråga faktiskt, egentligen har jag ingen aning men jag antar att jag föll för gupptrycket. :P
När jag satt och skulle komma på ett namn på bloggen så så började jag fundera hur får man en blogg med många läsare och vad är det som gör att läsarna kommer tillbaka?
Där föddes namnet och målet med den här bloggen, att kolla hur stor den kan bli.
Men det är ju en del frågor som dyker upp: Ska jag presentera mej själv eller ska jag vara en som ingen vet vem det är? Att vara "The mysery man" har både för och nakdelar anatar jag men det gäller också andra alternativet.

Vad ska jag skriva om, vad vill folk läsa? Att skriva om mitt liv och vad jag gör på dagarna är knappast så många intresserade av sen finns det inte bara en blogg som handlar om sånt, kanske inte om just mitt liv men,men... :)
Mode då? Hmmm.... Ne!j Har ingen som helst koll på vad som är inne eller ute inom det ämnet sen känns även det ganska uttjatat.

Lättast borde alltså vara att skriva om något som jag själv tycker är intressant och roligt och då är musik ett starkt kort, möjligtvis presentera nya grupper och låtar men även hålla mej till det gamla och välkända. Kanske ett vinnande recept?
Ny teknik tycker jag också är rätt intressant men det känns som jag kan förlora en hel del läsare ifall bloggen bara handlar om det. De riktiga g33ken kollar knappast min blogg om de vill läsa om sånt :P

Hur ska jag skriva, vilka ska jag rikta mej till?
Antar att det är svårt att styra det får bli som det blir :)

Vilket sätt ska jag visa att denna bloggen finns, marknadsföring? 
Om jag nu väljer att vara "The mystery man" så kan jag inte skylta med en länk hit var som helst. En god start bör väll vara att kolla in andras bloggar, kommentera ett inlägg och länka hit :) Grejen är bara en att jag inte läser några bloggar regelbundet och de få jag läser är folks som jag känner irl (In real life, betyder det för er som inte visste det).

Hur som helst börjar klockan vara mycket och det är en ny dag imorgon och sängen börjar kännas lockande men jag tänkte ge er ett par sista ord, ni som orkat läsa ända hit, God natt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0